Ons eigen Buurtmuseum is geopend!

16 juli 2023 Ons eigen Buurtmuseum is geopend!

Afgelopen week is ons eigen Museum door de kinderen zelf feestelijk geopend. Kom zelf kijken! Wandel door de wijk en geniet van de kunst, t/m zondag 23 juli.

Persoonlijke verhalen

01 juli 2023 Persoonlijke verhalen

De verhalen bij kunstwerken van kinderen kunnen onnavolgbaar zijn. Maar goed dat er straks ook in ons museum museumbordjes bij de schilderijen staan, zodat je kunt lezen waar het schilderij over gaat.

1000 kleuren maken

18 juni 2023 1000 kleuren maken

Wat heb je om te schilderen veel spullen nodig! Daarom kom ik al eerder naar de klas om het lokaal om te toveren tot een echte schilderwerkplaats. We gebruiken dezelfde materialen die echte kunstenaars ook gebruiken, want de schilderijen voor de bewoners moeten natuurlijk zo mooi mogelijk worden!

De buurt in

28 mei 2023 De buurt in

“Noord is echt een hele moeilijke buurt”, hoorde ik vooraf. Deze wijk zou zó divers zijn, het zou moeilijk zijn om écht met mensen in contact te komen….  Maar niks bleek minder waar!

Een brief aan de bewoners

06 mei 2023 Een brief aan de bewoners

De Mahlerstraat is een rustige buurt links boven het Wagnerplein. Maar wel wat saai, ja, dat vinden de kinderen van de groepen 6 van bs De Regenboog en bs De Vlashof ook wel. Een goed idee dus om samen de buurt op te vrolijken. Daar hebben we de bewoners wel bij nodig. In een brief vragen we of ze mee willen doen.

Voorbereidingen in volle gang

10 april 2023 Voorbereidingen in volle gang

Er wordt hard gewerkt aan de start van De Buurt als Museum in de wijk Heikant in Tilburg-Noord. Beeldend kunstenaar en projectleider Inge Koenen is druk in overleg met de deelnemende basisscholen in de wijk, waar zij op 13 april zal gaan beginnen met de eerste introductie van het project. We kunnen niet wachten om van start te gaan!